El Consell de Direcció - AVPT
El Consell de Direcció és l'òrgan col·legiat de planificació, direcció i control de l'activitat de l'organisme.
El Consell de Direcció està format per:
- La Presidència, que exercirà la secretària o secretari autonòmic competent en matèria de territori i urbanisme de la Generalitat. En el cas d'inexistència d'aquest òrgan en l'estructura de la conselleria competent en matèria d'ordenació del territori, el lloc l'ocuparà la persona titular de la sotssecretaria d'aquesta conselleria.
- La Vicepresidència, que serà el director o directora general competent en matèria d'urbanisme.
- Les vocalies, que seran:
- Quatre en representació dels ajuntaments adherits a l'Agència.
- Quatre en representació de la Generalitat
- Una representant per cadascuna de les tres diputacions provincials.
- La Secretaria, que l'exercirà funcionari o funcionària del subgrup A1 de la Generalitat.
Les quatre vocalies de representació municipal i les suplents seran designades entre els alcaldes o alcaldesses dels ajuntaments adherits a l'Agència, per la Federació Valenciana de Municipis i Províncies cada quatre anys, després de la celebració de les eleccions municipals.
En el cas que un dels ajuntaments deixe d'estar adherit a l'Agència, d'acord amb el procediment establit en l'article 9, la persona que el represente perdrà automàticament la condició de vocal de l'Agència i serà substituïda per una altra persona designada per la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, entre alcaldes o alcaldesses dels ajuntaments adherits a l'Agència.
Les vocalies de representació autonòmica seran designades de la següent manera: tres per la persona titular de la conselleria competent en urbanisme, i una per la de medi ambient, una persona titular amb rang de direcció general i una persona suplent, amb rang de sotsdirecció general.
Les persones integrants del Consell de Direcció tindran tal condició mentre les entitats que representen no deixen sense efecte les designacions. No obstant això, cessaran automàticament després de la constitució del Consell, de les diputacions provincials o de les entitats locals, moments en els quals el Consell de Direcció serà renovat de manera parcial. Les persones integrants del Consell de Direcció cessants continuaran en funcions fins a la designació de les noves persones representants membres de l'òrgan.
El Consell de Direcció és l'òrgan col·legiat de direcció i control de l'Agència, amb les funcions següents:
- Proposar la modificació de la regulació, de l'estructura orgànica i de la relació de llocs de treball de l'Agència i elevar-la a la conselleria competent en matèria d'urbanisme.
- Establir el règim de funcionament del Consell de Direcció, que haurà de reunir-se amb la periodicitat que acorde, almenys dues vegades l'any.
- Establir les directrius d'actuació de l'Agència i fiscalitzar-ne l'activitat i la gestió de la direcció.
- Proposar el pla anual d'inspecció urbanística, que serà publicat mitjançant una ordre de la conselleria competent en urbanisme.
- Aprovar i avaluar el Pla plurianual de gestió i el Programa anual de l'organisme, d'acord amb els articles 22 i 23.
- Resoldre que un municipi deixe d'estar adherit a l'Agència, per la causa prevista en l'article 9.1 c).
- Declarar l'extinció de l'acord d'adhesió en els supòsits de l'article 9 i determinar el règim transitori, així com la liquidació de les obligacions contretes entre les dues administracions.
- Aprovar la proposta de pressupostos de despeses i ingressos anual, d'acord amb l'article 29.3.
- Autoritzar les despeses per import igual o superior a 600.000,00 euros.
- Aprovar la memòria anual de la gestió de l'Agència, que haurà de ser remesa a tots els ajuntaments adherits perquè prenguen coneixement.
- k) Aprovar els comptes anuals.
- l) Revisar anualment l'inventari de béns i drets que integren el patrimoni de l'Agència, d'acord amb l'article 30.3.
- m) Tots els assumptes relacionats amb les competències de l'Agència que li sotmeta el seu president o presidenta.
Les funcions del Consell de Direcció no són susceptibles de delegació.
El funcionament i el règim aplicable al Consell de Direcció s'ajustarà a les normes generals que regulen el règim jurídic dels òrgans col·legiats en la Llei 40/2015, i a les següents normes:
El Consell de Direcció s'haurà de reunir:
- De forma ordinària, almenys dues vegades l'any.
- De forma extraordinària, quan ho considere necessari la Presidència, a instància de la persona titular de la Direcció Gerència o a petició de la majoria de les persones membres. La petició es realitzarà per escrit amb la signatura de les persones membres que la subscriguen.
La convocatòria de les sessions, amb expressió de l'ordre del dia, serà acordada i notificada almenys amb 48 hores d'antelació a la data de realització de la sessió. En casos d'urgència justificada, podrà convocar-se la sessió amb una antelació no inferior a 24 hores. La convocatòria es cursarà per correu electrònic, a l'adreça que s'indique en la proposta de nomenament.
Les actes de les sessions anteriors i la documentació o antecedents necessaris per als debats o l'adopció d'acords es posaran, excepte en el cas de reunió urgent, a disposició de les persones membres del Consell de Direcció juntament amb la convocatòria, en un sistema de gestió de documents i treball col·laboratiu proveït per la Generalitat, la qual cosa s'indicarà en la convocatòria de la sessió.
Per a la constitució vàlida del Consell de Direcció és necessària la presència de la Presidència, de la Secretaria o de qui els substituïsca, així com de la meitat de les vocalies. En tot cas, el Consell de Direcció queda constituït, amb caràcter automàtic en segona convocatòria, trenta minuts després de l'hora assenyalada per a la celebració de la primera, i és suficient la presència de com a mínim, de tres vocalies, més la Presidència o Vicepresidència i la Secretaria.
Els acords del Consell de Direcció seran adoptats per majoria simple de vots favorables emesos per les persones assistents. En cas d'empat, el vot de la Presidència serà diriment.
El director o directora gerent de l'Agència participa en totes les reunions del Consell de Direcció, amb veu però sense vot.
A la reunió del Consell de Direcció podrà assistir, convidat per la Presidència a iniciativa pròpia o d'alguna dels persones membres de l'òrgan, persones tècniques o expertes que, per la seua qualificació o pels temes a tractar, es considere oportú. A més, hi podrà assistir el personal tècnic de l'Agència que siga requerit a aquest efecte.
Les actes de les sessions del ple s'aprovaran, amb caràcter general, en la següent reunió del Consell de Direcció i contindran els punts que establisca la llei, el contingut succint de les deliberacions, els acords adoptats, i també el resultat de les votacions. Quan una persona integrant de l'òrgan vulga fer constar de manera expressa el contingut d'una intervenció, haurà de lliurar-la a la Secretaria en les 48 hores següents a la sessió, perquè s'incorpore, si escau, a l'acta. No obstant això, després de la celebració d'eleccions autonòmiques o locals, i en tot cas abans de la constitució del Consell de la Generalitat i dels plens dels ajuntaments i les diputacions, els vocals es reuniran en sessió convocada només a l'efecte d'aprovar l'acta de l'última sessió realitzada.