La Direcció Gerència - AVPT
La Direcció Gerència, amb rang de direcció general, és l'òrgan executiu, de gestió ordinària de l'organisme.
La persona titular de la Direcció Gerència serà nomenada i cessada per mitjà d’un decret del Consell, a proposta de la persona titular de la conselleria competent en urbanisme.
El director o directora gerent de l'Agència ha de tindre titulació universitària i experiència professional en matèria d'urbanisme.
Qui ostente la Direcció Gerència tindrà les funcions següents:
- La representació i relacions ordinàries de l'Agència amb altres administracions o entitats públiques o privades.
- Exercir, amb caràcter general, les competències atribuïdes en l'Agència en l'article 4.
- Dirigir i impulsar l'activitat de l'Agència, en el marc de les directrius del Pla plurianual de gestió i del Programa anual d'actuació.
- Exercir la direcció, inspecció i règim intern dels serveis de l'organisme, així com dictar instruccions sobre organització i funcionament efectiu, en desplegament del que disposen aquests estatuts.
- Exercir la direcció superior del seu personal i elaborar les propostes en matèria de personal, de provisió de llocs de treball, de relacions de llocs de treball i d'oferta d'ocupació pública.
- Executar els acords adoptats pel Consell de Direcció.
- Prestar assistència tècnica al Consell de Direcció, per a la qual cosa assistirà a les seues sessions, amb veu però sense vot.
- Elaborar els acords que hagen de sotmetre's a l'aprovació del Consell de Direcció.
- Proposar al Consell de Direcció l'estructura organitzativa de l'organisme.
- Confirmar l'acord d'adhesió dels ajuntaments a l'Agència.
- Subscriure convenis de col·laboració amb altres entitats, públiques o privades.
- Impugnar davant l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu les llicències municipals presumptament il·legals.
- Actuar com a òrgan de contractació, amb totes les funcions que hi siguen inherents, i l'adquisició de béns i drets.
- La gestió econòmica i pressupostària de l'Agència.
- Autoritzar les despeses per import menor a 600.000,00 euros.
- Disposar, reconéixer les obligacions econòmiques i ordenar els pagaments de despeses.
- Elaborar la proposta de pressupost de l'organisme.
- Remetre al Consell de Direcció els comptes anuals de l'organisme.
- Proposar al Consell de Direcció el Pla plurianual de gestió i el Programa anual d'actuació, que inclouran la planificació de la inspecció urbanística en la Comunitat Valenciana.
- Formular propostes de millora de la planificació i programació de les activitats de l'Agència per a elevar-les al Consell de Direcció
- Elevar a l'òrgan competent en matèria de tecnologies de la informació propostes relatives a la planificació de la gestió de recursos informàtics i d'administració electrònica necessaris per al desenvolupament de les funcions de l'organisme.
- Contestar a les queixes pel funcionament dels serveis de l'organisme i resoldre les peticions d'informació i accés a la documentació que es puguen presentar a l'empara de la normativa en matèria de transparència.
- L'elaboració de propostes en els assumptes la resolució dels quals corresponga a l'òrgan col·legiat superior.
- Totes les competències de l'Agència no atribuïdes expressament al Consell de Direcció.
2. En cas de vacant, absència, o malaltia, les funcions de la Direcció Gerència les exercirà la persona que nomene la Presidència entre les persones que integren el Consell de Direcció.