T'interessa

Òrgans

La Direcció Gerència, amb rang de direcció general, és l'òrgan executiu, de gestió ordinària de l'organisme.

La persona titular de la Direcció Gerència serà nomenada i cessada per mitjà d’un decret del Consell, a proposta de la persona titular de la conselleria competent en urbanisme.

El director o directora gerent de l'Agència ha de tindre titulació universitària i experiència professional en matèria d'urbanisme.

Qui ostente la Direcció Gerència tindrà les funcions següents:

  1. La representació i relacions ordinàries de l'Agència amb altres administracions o entitats públiques o privades.
  2. Exercir, amb caràcter general, les competències atribuïdes en l'Agència en l'article 4.
  3. Dirigir i impulsar l'activitat de l'Agència, en el marc de les directrius del Pla plurianual de gestió i del Programa anual d'actuació.
  4. Exercir la direcció, inspecció i règim intern dels serveis de l'organisme, així com dictar instruccions sobre organització i funcionament efectiu, en desplegament del que disposen aquests estatuts.
  5. Exercir la direcció superior del seu personal i elaborar les propostes en matèria de personal, de provisió de llocs de treball, de relacions de llocs de treball i d'oferta d'ocupació pública.
  6. Executar els acords adoptats pel Consell de Direcció.
  7. Prestar assistència tècnica al Consell de Direcció, per a la qual cosa assistirà a les seues sessions, amb veu però sense vot.
  8. Elaborar els acords que hagen de sotmetre's a l'aprovació del Consell de Direcció.
  9. Proposar al Consell de Direcció l'estructura organitzativa de l'organisme.
  10. Confirmar l'acord d'adhesió dels ajuntaments a l'Agència.
  11. Subscriure convenis de col·laboració amb altres entitats, públiques o privades.
  12. Impugnar davant l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu les llicències municipals presumptament il·legals.
  13. Actuar com a òrgan de contractació, amb totes les funcions que hi siguen inherents, i l'adquisició de béns i drets.
  14. La gestió econòmica i pressupostària de l'Agència.
  15. Autoritzar les despeses per import menor a 600.000,00 euros.
  16. Disposar, reconéixer les obligacions econòmiques i ordenar els pagaments de despeses.
  17. Elaborar la proposta de pressupost de l'organisme.
  18. Remetre al Consell de Direcció els comptes anuals de l'organisme.
  19. Proposar al Consell de Direcció el Pla plurianual de gestió i el Programa anual d'actuació, que inclouran la planificació de la inspecció urbanística en la Comunitat Valenciana.
  20. Formular propostes de millora de la planificació i programació de les activitats de l'Agència per a elevar-les al Consell de Direcció
  21. Elevar a l'òrgan competent en matèria de tecnologies de la informació propostes relatives a la planificació de la gestió de recursos informàtics i d'administració electrònica necessaris per al desenvolupament de les funcions de l'organisme.
  22. Contestar a les queixes pel funcionament dels serveis de l'organisme i resoldre les peticions d'informació i accés a la documentació que es puguen presentar a l'empara de la normativa en matèria de transparència.
  23. L'elaboració de propostes en els assumptes la resolució dels quals corresponga a l'òrgan col·legiat superior.
  24. Totes les competències de l'Agència no atribuïdes expressament al Consell de Direcció.

2. En cas de vacant, absència, o malaltia, les funcions de la Direcció Gerència les exercirà la persona que nomene la Presidència entre les persones que integren el Consell de Direcció.